Wij gebruiken tegenwoordig massaal social media. Je brein wordt dan ook gedurende de dag continu geconfronteerd met vele berichten en creaties. Hoe val jij als organisatie op tussen al die honderden berichten? Op welke manier voeg jij als bedrijf waarde toe met jouw social media strategie? Een contentkalender van Canva Pro helpt hierbij.
Het programma biedt volledig aanpasbare social media sjablonen aan die je kunt publiceren in een contentkalender. Met toegang tot meer dan 100 miljoen afbeeldingen, video’s, audio’s en grafische elementen wordt grafisch ontwerpen jou wel heel makkelijk gemaakt. Door je kleuren, lettertypes en je logo als merkmateriaal op te slaan kun je deze direct toepassen binnen jouw ontwerpen.Alles wat je maakt inclusief werken met transparante achtergronden kun je exporteren naar jpg, png, PDF, gif en mp4-video’s.
Stap 1: Klik in het Canva menu op [Sjablonen].
Stap 2: Type in het zoekvenster {LinkedIn] en selecteer [Linkedin-berichten].
Wist jij dat 95% van alle beslissingen op de automatische piloot worden genomen? Je denkt misschien dat keuzes veelal rationeel worden gemaakt, maar slechts 5% van jouw brein neemt bewust beslissingen. Hoe vaak pak jij bijvoorbeeld dagelijks jouw mobiele telefoon en lees jij berichten, geef je likes en bekijk je toffe filmpjes? Je laat je continu onbewust verleiden op basis van emoties, gewoontes en zekerheid. Door een consistente huisstijl aan te houden kan je ervoor zorgen dat het brein jouw bedrijf of merk automatisch herkent. In dit voorbeeld maken wij een design om een LinkedIn vacature te promoten.
Stap 3: Kies één van de designs welke je naar wens kunt aanpassen.
Stap 4: Klik op de paarse button [Pas deze sjabloon aan].
Waar gaan jouw persoonlijke interesses naar uit? Wanneer voel jij persoonlijk aangesproken en op welk moment ben jij geneigd dat ene artikel te lezen of besluit jij tot een aankoop over te gaan? Zo behoor jij ook zelf tot een doelgroep. Maar tot welke doelgroep behoren jouw klanten eigenlijk? Voordat je met social media van start gaat is een goede strategie onmisbaar. Na het vaststellen van de doelgroep je bepalen welke social media kanalen je hiervoor gaat inzetten. Kleuren, foto en teksten kun je eenvoudig te wijzigen. Probeer en ontdek het zelf.
Stap 5: Probeer het design aan te passen met jouw huisstijlkleuren.
Stap 6: Pas de (vacature)tekst aan om potentiële kandidaten aan te spreken.
Denk goed na over het moment waarop jij jouw posts wil publiceren in de contentkalender. ’s morgens zijn lezers bijvoorbeeld actief en spreek je de lezer aan op het bewuste gedrag. Aan het einde van een lange werkdag, kunnen ons minder concentreren en nemen wij beslissingen veel meer onbewust.
Stap 7: Klik in het horizontale menu op [Home ].
Stap 8: Vervolgens klik je je in het linkermenu op [Contentplanner].
Stap 9
Ga met je muiscursor naar een gewenste dag en klik op de [ + ] .
Stap 10:
Selecteer het ontwerp dat je zojuist hebt gemaakt.
De contentplanner is één van de handige functies van Canva Pro. Met deze contentkalender plan je jouw social media berichten direct via een kalender in. Zo hoef je nooit meer bestanden te downloaden en te uploaden in je social media account. Canva Pro is eenvoudig te koppelen met: Facebook, Facebook groep, Twitter, Slack, Tumblr, Pinterest, Instagram Business, LinkedIn-profiel en LinkedIn-pagina. Staat jouw Social media er niet tussen? Check dan altijd voor actuele informatie de nieuwste features op www.Canva.com.
Stap 11: Klik op het [+} icoon en selecteer een Social media kanaal, dag en tijdstip waarop je jouw bericht wilt publiceren.
Stap 12: Voeg een #additionele tekst en/of #emoticons toe.
Canva houdt rekening met het maximaal aantal tekens binnen het door jouw gekozen Social media kanaal.Indien jouw social media kanaal nog niet is gekoppeld met Canva Pro, dan ontvang je hier een notificatie van. Nadat je de stappen om de koppeling te leggen hebt gevolgd wordt jouw bericht op de door jouw gekozen dan en tijdstip gepubliceerd.
Lees ook: LinkedIn leadautomation inzetten om je Invloed en Bereik te Vergroten