LinkedIN Leadautomation inzetten om je invloed en bereik te vergroten

LinkedIn leadautomation inzetten om je Invloed en Bereik te Vergroten
Marinka Geijsen-Heijnis
Marinka Geijsen-Heijnis

Inhoudsopgave

Of je nu een professional bent die zich wil profileren als expert, een bedrijf dat zijn naamsbekendheid wil vergroten, of gewoon iemand die een nieuwe veer in zijn digitale hoed wil steken, LinkedIn is een ongelooflijk nuttig instrument. Het is één van de beste manieren om nieuwe contacten te leggen en je professionele netwerk uit te breiden. Hoewel LinkedIN niet zo populair is als andere social media sites zoals Facebook of Twitter, heeft het heel wat voordelen voor B2B bedrijven.  

LinkedIn kent vele verschillende functies die het soms lastig maken om alles uit LinkedIn te halen. Gelukkig zijn er vele fantastische automatiseringstools op de markt, die jou helpen om met LinkedIn makkelijker en sneller te werken. In dit artikel leg ik je uit hoe je LinkedIN automatisering kunt inzetten om je invloed en bereik te vergroten.

Vergroot je aanwezigheid met leadautomation

Als commercieel bedrijf, kan LinkedIn leadautomation een geweldige manier zijn om leads en nieuwe klanten aan te trekken. Het is een slimme effectieve manier om een groot volume aan leads pro-actief bereiken zonder dat het jou persoonlijk veel tijd kost. Via gerichte advertenties en inMails kun je leadautomation richten op specifieke doelgroep(en) en branches. Zo kun je richten op potentiële klanten die jouw product waarschijnlijk het meest nodig hebben.

Met leadautomation kun je mensen die interesse hebben getoond in je merk vragen om een leadformulier willen invullen. Via gerichte advertenties en InMails stimuleer je geïnteresseerden om bijvoorbeeld een e-book of whitepaper te downloaden. De LinkedIn-profielgegevens van jouw potentiële klanten worden automatisch in jouw formulier ingevuld. Dit is met name handig voor B2B-verkoop en daarmee een handige tool om je salesfunnel uit te breiden! Leadautomation is dan ook een geweldige manier om je aanwezigheid op LinkedIn een boost te geven. Het kan het je echt helpen om je merk op te bouwen en in contact te komen met potentiële klanten.

Laat je netwerk groeien netwerkautomatisering

Als je je connecties op LinkedIn wilt uitbreiden, kun je netwerkautomatisering gebruiken om je te richten op mensen die in jouw branche zitten en een vergelijkbare mate van invloed hebben als jij. Je kunt naar deze mensen zoeken met de functie “Geavanceerd mensen zoeken” en er dan voor kiezen om hen een connectieverzoek te sturen. Dit kan een geweldige manier zijn om je netwerk op te bouwen en je invloed uit te breiden.

Veel mensen zullen dit soort verzoeken accepteren en met jou in contact willen komen. Wees er echter wel van bewust dat er gemiddeld minimaal zeven contactmomenten nodig zijn om ze om te zetten in een gekwalificeerde lead die met jou zaken zou willen doen. Weet jij hoeveel leads er momenteel zich bevinden in jouw salespipeline en werk jij al met LinkedIn SalesNavigator? LinkedIN SalesNavigator bied je namelijk de optie om jouw potentiële klanten te segmenteren. Vervolgens kun je door het inzetten van slimme LinkedIn automation tools automatisch uitnodigingen en berichten versturen. Want er zijn tenslotte gemiddeld zeven contactmomenten nodig om in te zetten voordat een gekwalificeerde lead met jou zaken zou willen doen.

Let er wel op dat LinkedIn werkt met uitnodigingslimieten om haar leden te beschermen. LinkedIN kan je een tijdelijke beperking opleggen voor het versturen van uitnodigingen als je binnen korte tijd veel uitnodigen hebt verzonden of indien veel van jouw uitnodigingen zijn geweigerd, genegeerd of gemarkeerd worden als spam door ontvangers dus wees voorzichtig! Er zijn vele slimme tools op de markt die automatisch connectieverzoeken namens jou kunnen verzenden, echter houden niet alle tools rekening met deze LinkedIN beperkingen. Laat je daarom adviseren of maak van tevoren een goede vergelijking tussen de vele LinkedIN automation tools.

Vergroot je brand awareness met leadautomation

Als je meer mensen geïnteresseerd wil krijgen in je product, kan brand awareness automation je helpen. Met deze LinkedIN adverteerders functie kun je geautomatiseerde berichten sturen naar mensen die nog niet met jouw bedrijf verbonden zijn, met daarbij de vraag of ze meer over jou willen weten. Je kunt je daarbij richten op specifieke groepen mensen, zoals mensen in een bepaalde branche of mensen die geïnteresseerd zijn in een specifiek onderwerp. 

Omdat een advertentie een geautomatiseerd bericht is, mag je hierin assertief zijn door bijvoorbeeld een link naar je website in het bericht op te nemen. Hiermee kun je meer mensen naar je website leiden en is het daarmee een geweldige manier om meer mensen kennis te laten maken met jouw merk, vooral als je je richt op een groot publiek dat je niet actief kun bereiken. ​

Conclusie leadautomation

Er zijn heel wat voordelen verbonden aan het gebruik van LinkedIn automatisering, vooral als je je aanwezigheid wil versterken en je netwerk wil laten groeien. Het is belangrijk om te begrijpen waar de voordelen liggen en hoe je er voordeel uit kunt halen. Denk daarom goed na over je doelstellingen die je wilt bereiken bij het opzetten van geautomatiseerde LinkedIN campagnes.

Klik hier en start ook met LinkedIN leadautomation.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Lees meer blogs

Waarom samenwerken met een Virtueel Assistent?
blog

Virtual Assistant inhuren? Ontdek de 6 voordelen​

Jouw bedrijf bloeit, en je vraagt je af hoe je ooit genoeg tijd zult vinden om alles af te handelen. Door te werken met een ervaren Virtual Assistant kun je veel taken online uitvoeren met weinig instructie. Zij weet hoe het is om ondernemer te zijn omdat ze dat zelf ook is of is geweest.

Lees verder »
Wat is GPT-3, ChatGPT, OpenAI en NLPCloud?
blog

Onboarden van SAAS producten

Het is hoog tijd voor een verandering in de manier waarop Kunstmatige Intelligentie wordt gebruikt om inhoud te produceren! GPT-3 is dan ook de meest recente taaltechnologie die mensen kan helpen om op een snelle en moeiteloze manier duidelijke inhoud c.q. content te maken. Dit artikel geeft je een fundamenteel inzicht in de wereld van GPT3, ChatGPT en OpenAI.

Lees verder »